naciśnij Enter, aby wyszukaćWyświetlam wszystkie wyniki:Nie znaleziono produktów.
Kabel do ładowania samochodu
Kabel do ładowania samochodu elektrycznego jest bardzo ważnym elementem pojazdu elektrycznego. Wielu kierowców elektryków jest zdezorientowanych odmiennymi rodzajami wtyczek kabli, ponieważ nie ma jednej uniwersalnej, która pasowałaby do wszystkich pojazdów elektrycznych czy stacji ładowania. Jest ona definiowana przez kraj, w którym się znajdujesz, pojazd, którym jeździsz, oraz rodzaj stacji ładowania, z której zamierzasz korzystać.
Kiedy potrzebny jest kabel do ładowania samochodu elektrycznego?
Kabel do ładowania jest potrzebny, jeśli samochód elektryczny chcemy ładować z punktu ładowania, który nie ma kabla podłączonego do stacji. Stacje ładowania o prądzie zmiennym AC w miejscach publicznych zwykle posiadają uniwersalne gniazda Typ 2, do których należy podłączyć własny kabel w celu naładowania baterii swojego elektryka. W tym przypadku praktycznie każdy kabel, czy to będzie Typ 1 do Typ 2 czy też Typ 2 do Typ 2, będzie tutaj pasował. Jest tak dlatego, iż taki kabel ładujący z jednej strony posiada zawsze wtyczkę Typ 2, która podłączana jest do gniazda stacji Typ 2, a z drugiej strony wtyczkę Typ 1 lub Typ 2, która podłączana jest do gniazda samochodu. Jednak w przypadku niektórych stacji ładowania kabel nie jest potrzebny, ponieważ jest on już zamontowany fabrycznie do stacji. Dotyczy to często ładowarek domowych lub stacji szybkiego ładowania DC w publicznych punktach ładowania elektryków.
Jaki kable – Typ 1 czy Typ 2
EV Charge+ oferuje szeroką gamę rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych. W portfolio producenta można znaleźć różne typy produktów dotyczących kabli, wtyczek, adapterów czy uchwytów do nich. Kupując kabel ładujący lub przewidziane dla niego akcesoria, zawsze upewnij się jakiego typu kabla potrzebujesz lub aktualnie używasz. Zwykle kable są klasyfikowane jako: Typ 1 do Typ2 lub Typ 2 do Typ 2. Najlepiej skorzystaj z arkusza danych technicznych samochodu, aby określić, czy Twój pojazd posiada gniazdo Typ 1 czy Typ 2. Możesz to zrobić na stronie sklepu EV Charge + w dziale Dane techniczne.
Przykładowe zdjęcia kabli producenta EVchargaplus z wtyczkami Typ 1 oraz Typ 2
Jak ważny jest wybór odpowiedniej długości kabla do ładowania samochodu elektrycznego i jaka jest jego cena?
Przy wyborze kabla do ładowania samochodu elektrycznego powinniśmy się kierować nie tylko ceną, lecz przede wszystkim odpowiednią jego długością. Nie jest powiedziane jaka długość będzie idealna, gdyż to zależy od warunków gdzie dany pojazd elektryczny będzie ładowany. Standardowa długość takiego kabla zwykle wynosi 5m i to właśnie tej długości kable są najtańsze. Trzeba jednak pamiętać, że dłuższe kable oznaczają większe pole zasięgu. Możesz ładować swojego elektryka w domu lub w publicznych punktach ładowania, nie martwiąc się o odległość między samochodem a punktem ładowania. Dłuższy przewód może pomóc zaoszczędzić pieniądze na instalacji, zapewniając jednocześnie dodatkową elastyczność. EV Charge + oferuje w standardzie pięć różnych długości kabli: 5 / 8 / 10 / 15 / 20 metrów.
Co zrobić gdy kabel urządzenia ładującego okaże się za krótki?
W przypadku, gdy kabel między ładowarką a samochodem okaże się za krótki lub dojazd bliżej stacji ładującej jest utrudniony, można zastosować specjalny przedłużacz. Dzięki niemu będziemy mogli wydłużyć dystans przewodu ładowania między stacją a samochodem. Zakup przedłużacza będzie tym samym tańszym rozwiązaniem niż zakup nowego dłuższego kabla.
Czas ładowania
Czas ładowania pojazdu elektrycznego zależy od kilku czynników: wielkości akumulatora pojazdu elektrycznego oraz źródła zasilania (ładowarki oraz kabla 3,7 kW, 7,4 kW, 11 kW lug 22 kW ). Aby wybrać odpowiedni produkt, musisz znać moc ładowania swojego pojazdu oraz gniazdo jakie jest w samochodzie: Typu 1 lub Typu 2.
Poniższy wykres pokazuje przybliżoną moc i czas ładowania pojazdów elektrycznych:
Ładowarka
AC*/DC*
Moc ładowania
Bateria 30kWh
Bateria 60kWh
Bateria 90kWh
Schuko 16A
AC
3.7kW
8hrs
16hrs
24hrs
Schuko 32A
AC
7.2kW
4hrs
8hrs
12hrs
1-phase 16A
AC
3.6kW
8hrs
16hrs
24hrs
1-phase 32A
AC
7.2kW
4hrs
8hrs
12hrs
3-phase 16A
AC
11kW
3hrs
6hrs
9hrs
3-phase 32A
AC
22kW
1.5hrs
3hrs
4.5hrs
DC Fast charge
DC
50kW
40mins
80mins
120mins
Tesla Supercharger
DC
120kW
15mins
30mins
45mins
Szybkie ładowanie pojazdu, które jest kompatybilne tylko z wtyczką CCS combo lub Chademo, jest dostępne tylko w stacjach DC (prądu stałego). Wydajność ładowania jest zwykle większa niż 50 kW i zwykle jest używana do szybkiego ładowania w trasie.
Kabel prosty czy spiralny?
Aby wybrać właściwy, musisz pomyśleć o zaletach i wadach. Prosty kabel ma tę zaletę, że jest cienki i zajmuje niewiele miejsca w bagażniku, podczas gdy kabel spiralny zajmuje trochę więcej. Wadą prostego kabla jest to, że jeśli jest za długi, spadnie na ziemię i zabrudzi się, podczas gdy spirala pozostanie nad ziemią, nawet jeśli będzie trochę za długa. Kolejną zaletą kabla spiralnego jest to, że nie plącze się tak łatwo, jak kabel prosty.
Kabel spiralnyKabel prosty
Nasza oferta
Wszystkie produkty do ładowania pojazdów elektrycznych znaleźć można w ofercie naszej firmy EV Charge Plus . Jako producent i dystrybutor dbamy o jakość sprzedawanego asortymentu oraz jakość obsługi klienta. Nasza oferta kierowana jest do odbiorców, którzy liczą na najwyższy standard produkcyjny oraz bezpieczeństwo użytkowania. Zapraszamy do współpracy oraz zapoznania się z asortymentem EV Charge Plus.
Nowa metoda ogrzewania pojazdu elektrycznego pozwala zaoszczędzić na zasięgu i pomoże szybciej osiągnąć odpowiednią temperaturę. Firmy inżynieryjne IAV i Louisenthal, które specjalizują się w foliach i papierach ochronnych do banknotów, wprowadziły zupełnie nową metodę ogrzewania części pasażerskiej pojazdów elektrycznych. Pomysł polega na użyciu cienkiej, półprzezroczystej, ekonomicznej i łatwej w użyciu folii SmartMesh firmy Louisenthal. Ponieważ …
Dowiedz się, co zrobić, jeśli Twój samochód Tesla nie ładuje się za pomocą adaptera CHAdeMO lub na ekranie pojawiają się komunikaty o błędach. Co robić Upewnij się, że zasilacz jest podłączony, a łączność ze stacją ładującą działa prawidłowo. Dopasuj adapter do kabla ładującego i dokładnie dociśnij. Następnie podłącz adapter do samochodu i poczekaj, aż pojazd …
Ładowarka przenośna do samochodu elektrycznego to najlepsze rozwiązanie, gdy nie masz w domu stacji ładowania. Jeśli chodzi o ładowanie pojazdu elektrycznego, nie ma jednej ładowarki pasującej do wszystkich typów gniazd. Różne pojazdy elektryczne, a także konsumenci mają różne potrzeby w zakresie ładowania. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, które ładowanie jest najlepsze dla Twojego pojazdu elektrycznego. Do wyboru są 4 różne tryby ładowania pojazdu elektrycznego. Tutaj przyjrzymy się wszystkim typom przenośnych ładowarek do samochodów elektrycznych i ułatwimy ich wybór!
Oczekuje się, że do 2030 r. liczba pojazdów elektrycznych na drogach wyniesie aż 140 milionów. Samochody elektryczne to przyszłość, jednak do tej pory nie ma wystarczającej infrastruktury ładowania, aby swobodnie można było się nimi poruszać po całym kraju. Obecnie posiadany samochód elektryczny możemy ładować na dwa sposoby. Pierwszy, to uzupełnianie baterii samochodu ze zwykłego gniazda 230V lub gniazda siłowego. Przynajmniej jedno z tych źródeł zasilania każdy posiada w swoim domu. Drugi sposób, to posługiwanie się publicznymi lub domowymi stacjami do ładowania EV. Montaż takich stacji powinien być wykonany przez wykwalifikowaną do tego ekipę, dlatego najprostszym rozwiązaniem są prezentowane w tym artykule ładowarki mobilne.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkCookie Policy
Kabel do ładowania samochodu
Kabel do ładowania samochodu elektrycznego jest bardzo ważnym elementem pojazdu elektrycznego. Wielu kierowców elektryków jest zdezorientowanych odmiennymi rodzajami wtyczek kabli, ponieważ nie ma jednej uniwersalnej, która pasowałaby do wszystkich pojazdów elektrycznych czy stacji ładowania. Jest ona definiowana przez kraj, w którym się znajdujesz, pojazd, którym jeździsz, oraz rodzaj stacji ładowania, z której zamierzasz korzystać.
Spis treści
Kiedy i jaki kabel potrzebny?
Wtyczka typu 1 i typu 2
Czas ładowania
Prosta lub spiralna
O naszych kablach
Kiedy potrzebny jest kabel do ładowania samochodu elektrycznego?
Kabel do ładowania jest potrzebny, jeśli samochód elektryczny chcemy ładować z punktu ładowania, który nie ma kabla podłączonego do stacji. Stacje ładowania o prądzie zmiennym AC w miejscach publicznych zwykle posiadają uniwersalne gniazda Typ 2, do których należy podłączyć własny kabel w celu naładowania baterii swojego elektryka. W tym przypadku praktycznie każdy kabel, czy to będzie Typ 1 do Typ 2 czy też Typ 2 do Typ 2, będzie tutaj pasował. Jest tak dlatego, iż taki kabel ładujący z jednej strony posiada zawsze wtyczkę Typ 2, która podłączana jest do gniazda stacji Typ 2, a z drugiej strony wtyczkę Typ 1 lub Typ 2, która podłączana jest do gniazda samochodu. Jednak w przypadku niektórych stacji ładowania kabel nie jest potrzebny, ponieważ jest on już zamontowany fabrycznie do stacji. Dotyczy to często ładowarek domowych lub stacji szybkiego ładowania DC w publicznych punktach ładowania elektryków.
Jaki kable – Typ 1 czy Typ 2
EV Charge+ oferuje szeroką gamę rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych. W portfolio producenta można znaleźć różne typy produktów dotyczących kabli, wtyczek, adapterów czy uchwytów do nich. Kupując kabel ładujący lub przewidziane dla niego akcesoria, zawsze upewnij się jakiego typu kabla potrzebujesz lub aktualnie używasz. Zwykle kable są klasyfikowane jako: Typ 1 do Typ2 lub Typ 2 do Typ 2. Najlepiej skorzystaj z arkusza danych technicznych samochodu, aby określić, czy Twój pojazd posiada gniazdo Typ 1 czy Typ 2. Możesz to zrobić na stronie sklepu EV Charge + w dziale Dane techniczne.
Przykładowe zdjęcia kabli producenta EVchargaplus z wtyczkami Typ 1 oraz Typ 2
Jak ważny jest wybór odpowiedniej długości kabla do ładowania samochodu elektrycznego i jaka jest jego cena?
Przy wyborze kabla do ładowania samochodu elektrycznego powinniśmy się kierować nie tylko ceną, lecz przede wszystkim odpowiednią jego długością. Nie jest powiedziane jaka długość będzie idealna, gdyż to zależy od warunków gdzie dany pojazd elektryczny będzie ładowany. Standardowa długość takiego kabla zwykle wynosi 5m i to właśnie tej długości kable są najtańsze. Trzeba jednak pamiętać, że dłuższe kable oznaczają większe pole zasięgu. Możesz ładować swojego elektryka w domu lub w publicznych punktach ładowania, nie martwiąc się o odległość między samochodem a punktem ładowania. Dłuższy przewód może pomóc zaoszczędzić pieniądze na instalacji, zapewniając jednocześnie dodatkową elastyczność. EV Charge + oferuje w standardzie pięć różnych długości kabli: 5 / 8 / 10 / 15 / 20 metrów.
Co zrobić gdy kabel urządzenia ładującego okaże się za krótki?
W przypadku, gdy kabel między ładowarką a samochodem okaże się za krótki lub dojazd bliżej stacji ładującej jest utrudniony, można zastosować specjalny przedłużacz. Dzięki niemu będziemy mogli wydłużyć dystans przewodu ładowania między stacją a samochodem. Zakup przedłużacza będzie tym samym tańszym rozwiązaniem niż zakup nowego dłuższego kabla.
Czas ładowania
Czas ładowania pojazdu elektrycznego zależy od kilku czynników: wielkości akumulatora pojazdu elektrycznego oraz źródła zasilania (ładowarki oraz kabla 3,7 kW, 7,4 kW, 11 kW lug 22 kW ). Aby wybrać odpowiedni produkt, musisz znać moc ładowania swojego pojazdu oraz gniazdo jakie jest w samochodzie: Typu 1 lub Typu 2.
Poniższy wykres pokazuje przybliżoną moc i czas ładowania pojazdów elektrycznych:
90kWh
Szybkie ładowanie pojazdu, które jest kompatybilne tylko z wtyczką CCS combo lub Chademo, jest dostępne tylko w stacjach DC (prądu stałego). Wydajność ładowania jest zwykle większa niż 50 kW i zwykle jest używana do szybkiego ładowania w trasie.
Kabel prosty czy spiralny?
Aby wybrać właściwy, musisz pomyśleć o zaletach i wadach. Prosty kabel ma tę zaletę, że jest cienki i zajmuje niewiele miejsca w bagażniku, podczas gdy kabel spiralny zajmuje trochę więcej. Wadą prostego kabla jest to, że jeśli jest za długi, spadnie na ziemię i zabrudzi się, podczas gdy spirala pozostanie nad ziemią, nawet jeśli będzie trochę za długa. Kolejną zaletą kabla spiralnego jest to, że nie plącze się tak łatwo, jak kabel prosty.
Nasza oferta
Wszystkie produkty do ładowania pojazdów elektrycznych znaleźć można w ofercie naszej firmy EV Charge Plus . Jako producent i dystrybutor dbamy o jakość sprzedawanego asortymentu oraz jakość obsługi klienta. Nasza oferta kierowana jest do odbiorców, którzy liczą na najwyższy standard produkcyjny oraz bezpieczeństwo użytkowania. Zapraszamy do współpracy oraz zapoznania się z asortymentem EV Charge Plus.
Powiązane posty
Nowa metoda ogrzewania pozwala zaoszczędzić do 6% zasięgu pojazdu elektrycznego
Nowa metoda ogrzewania pojazdu elektrycznego pozwala zaoszczędzić na zasięgu i pomoże szybciej osiągnąć odpowiednią temperaturę. Firmy inżynieryjne IAV i Louisenthal, które specjalizują się w foliach i papierach ochronnych do banknotów, wprowadziły zupełnie nową metodę ogrzewania części pasażerskiej pojazdów elektrycznych. Pomysł polega na użyciu cienkiej, półprzezroczystej, ekonomicznej i łatwej w użyciu folii SmartMesh firmy Louisenthal. Ponieważ …
Adapter Tesla CHAdeMO Nie Ładuje
Dowiedz się, co zrobić, jeśli Twój samochód Tesla nie ładuje się za pomocą adaptera CHAdeMO lub na ekranie pojawiają się komunikaty o błędach. Co robić Upewnij się, że zasilacz jest podłączony, a łączność ze stacją ładującą działa prawidłowo. Dopasuj adapter do kabla ładującego i dokładnie dociśnij. Następnie podłącz adapter do samochodu i poczekaj, aż pojazd …
Ładowarki przenośne do samochodów elektrycznych
Ładowarka przenośna do samochodu elektrycznego to najlepsze rozwiązanie, gdy nie masz w domu stacji ładowania. Jeśli chodzi o ładowanie pojazdu elektrycznego, nie ma jednej ładowarki pasującej do wszystkich typów gniazd. Różne pojazdy elektryczne, a także konsumenci mają różne potrzeby w zakresie ładowania. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, które ładowanie jest najlepsze dla Twojego pojazdu elektrycznego. Do wyboru są 4 różne tryby ładowania pojazdu elektrycznego. Tutaj przyjrzymy się wszystkim typom przenośnych ładowarek do samochodów elektrycznych i ułatwimy ich wybór!
Oczekuje się, że do 2030 r. liczba pojazdów elektrycznych na drogach wyniesie aż 140 milionów. Samochody elektryczne to przyszłość, jednak do tej pory nie ma wystarczającej infrastruktury ładowania, aby swobodnie można było się nimi poruszać po całym kraju. Obecnie posiadany samochód elektryczny możemy ładować na dwa sposoby. Pierwszy, to uzupełnianie baterii samochodu ze zwykłego gniazda 230V lub gniazda siłowego. Przynajmniej jedno z tych źródeł zasilania każdy posiada w swoim domu. Drugi sposób, to posługiwanie się publicznymi lub domowymi stacjami do ładowania EV. Montaż takich stacji powinien być wykonany przez wykwalifikowaną do tego ekipę, dlatego najprostszym rozwiązaniem są prezentowane w tym artykule ładowarki mobilne.