naciśnij Enter, aby wyszukaćWyświetlam wszystkie wyniki:Nie znaleziono produktów.
Kabel do ładowania hybrydy
Kabel do ładowania hybrydy jest niezbędnym akcesorium dla posiadaczy aut hybrydowych, które łączą w sobie zalety samochodów spalinowych oraz elektrycznych. Sam proces dostarczania energii ze źródeł zewnętrznych znajduje zastosowanie jedynie w przypadku napędów plug-in, ponieważ klasyczne hybrydy ładują się samodzielnie. Wiele kabli o parametrach odpowiednich dla tego typu samochodów znajdziesz w ofercie naszego sklepu internetowego EV Charge Plus.
Kabel do ładowania hybrydy znajduje zastosowanie w przypadku pojazdów z napędem typu plug-in. Od standardowych różnią się one sposobem dostarczania zasilania do jednostki elektrycznej. O ile klasyczna hybryda ładuje się samodzielnie poprzez odzysk energii kinetycznej w czasie zwalniania lub zjazdu ze wzniesienia oraz przekazanie jej do akumulatora, napęd plug-in pozwala również na doładowanie baterii z gniazdka. Po całkowitym uzupełnieniu energii taki pojazd będzie w stanie pokonać nawet 50-60 kilometrów oraz utrzymać zerową emisyjność na tym dystansie. Aby jednak przeprowadzić takie ładowanie, potrzebny jest specjalny kabel. Przydatne mogą okazać się również różne dodatkowe akcesoria.
Ładowanie akumulatora w hybrydzie
Akumulator hybrydy plug-in można naładować na kilka różnych sposobów. Metodą na dostarczenie energii do baterii jest zarówno zastosowanie ładowarki publicznej lub wallboxa, jak i skorzystanie z domowego gniazdka 230 V. Proces ładowania wygląda tak samo, jak w przypadku innych samochodów elektrycznych. Sama hybryda typu plug-in jest rozwiązaniem wyjątkowo praktycznym. Regularne ładowanie takiego auta np. w nocy pozwala na pokonywanie dystansu dziennego wyłącznie za pomocą energii elektrycznej. Wybierając się natomiast w dalszą podróż, kierowca nie musi dokładnie planować trasy z uwzględnieniem lokalizacji publicznych ładowarek. W przypadku utraty energii, w hybrydzie uruchamiany jest silnik spalinowy doładowujący jednostkę elektryczną. Jego praca zapewnia też moc niezbędną do jazdy.
Zewnętrzne źródła prądu dla hybrydy
Napęd typu plug-in pozwala na dostarczanie energii do akumulatora z zewnętrznych źródeł prądu, dlatego hybrydy zaprojektowane w takim systemie posiadają specjalne wtyczki. Na nadwoziu znajduje się odpowiednia klapa, pod którą dostępne jest dedykowane wejście. Hybrydy typu plug-in mają z reguły większy zasięg elektryczny, niż te pobierające energię wyłącznie z hamowania. Tego rodzaju auto można podłączyć do dowolnego gniazdka, dlatego nie musi być ładowane wyłącznie na specjalnych stacjach. Samo dostarczanie energii w taki sposób trwa dość długo, ze względu na dużą pojemność akumulatorów zamontowanych w hybrydach. Niemałe znaczenie dla efektywności tego procesu ma odpowiedni dobór kabla i adaptera.
Jak umiejętnie wybrać kabel do ładowania hybrydy?
Kabel do ładowania hybrydy posiada wtyki z obu stron. Producenci wyposażają swoje samochody w różne gniazda, jednak większość modeli europejskich korzysta z tego samego standardu. Najczęściej spotykane są wtyczki typu 2, przeznaczone do ładowania samochodu z gniazdek 230 V oraz ładowarek pozwalających na dostarczanie energii w akumulatorze prądem przemiennym – czyli miejskich stacji ładowania i wallboxów. Gniazda kompatybilne z tym standardem montuje się w większości hybryd plug-in, a także wielu autach elektrycznych. Wyróżnić można też wtyczki CCS, przeznaczone do ładowania prądem stałym. Występują one w kilku droższych modelach hybryd i aut elektrycznych. Kable typu 1 używane są natomiast głównie w pojazdach amerykańskich, japońskich oraz francuskich. Moc ich ładowania to jedynie 7,4 kW, podczas gdy kabel typu 2 osiąga nawet 22 kW. Wszystko to przekłada się na znacznie szybsze ładowanie hybrydy.
Kompatybilność kabla i hybrydy
Kabel zawsze powinien być odpowiednio dobrany do posiadanego modelu samochodu. Aby ocenić jego zgodność z hybrydą, należy dokładnie sprawdzić rodzaj wtyków. Obecnie niemal wszystkie europejskie samochody elektryczne korzystają z kabli typu 2, co można zweryfikować w specyfikacji technicznej. Przewody tego rodzaju mogą obsługiwać wszystkie trzy fazy, podczas gdy kable typu 1 przystosowane są jedynie do jednej fazy. W praktyce szybkość ładowania jest znacznie większa przy kablach typu 2. Nie każda hybryda będzie jednak w stanie wykorzystać docelowej mocy 22 kW, dlatego większa moc nie zawsze przyspiesza czas dostarczania energii. Warto więc zawsze zweryfikować maksymalną moc pojazdu, która jest wyrażana w amperach.
Specyfikacja kabla
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na kształt, długość i inne parametry kabli. Przewód tego typu może być zarówno spiralny, jak i prosty. Kable tego pierwszego typu są zwykle mniej elastyczne oraz krótsze. Proste przewody osiągają natomiast długości sięgające nawet 20 metrów, co podnosi wygodę manewrowania autem przy stacji ładowania. Duże znaczenie ma też moc kabla, którą trzeba dostosować do maksymalnej mocy pokładowej hybrydy plug-in. Zachęcamy do nawiązania kontaktu i odwiedzenia naszej strony internetowej.
Kabel do ładowania samochodu elektrycznego jest bardzo ważnym elementem pojazdu elektrycznego. Wielu kierowców elektryków jest zdezorientowanych odmiennymi rodzajami wtyczek kabli, ponieważ nie ma jednej uniwersalnej, która pasowałaby do wszystkich pojazdów elektrycznych czy stacji ładowania. Jest ona definiowana przez kraj, w którym się znajdujesz, pojazd, którym jeździsz, oraz rodzaj stacji ładowania, z której zamierzasz korzystać. Spis …
Ładowarka do auta elektrycznego to podstawowe akcesorium dla właścicieli takich samochodów. Za jego pomocą można wygodnie naładować pojazd w warunkach domowych, bez konieczności korzystania z ogólnodostępnych stacji publicznych. Posiadacze modeli elektrycznych mają do wyboru ładowarki stacjonarne, a także mobilne. Te drugie zyskują obecnie sporą popularność, ponieważ są w pełni przenośne, kompaktowe oraz wygodne w transporcie.
Ładowarka przenośna do samochodu elektrycznego to najlepsze rozwiązanie, gdy nie masz w domu stacji ładowania. Jeśli chodzi o ładowanie pojazdu elektrycznego, nie ma jednej ładowarki pasującej do wszystkich typów gniazd. Różne pojazdy elektryczne, a także konsumenci mają różne potrzeby w zakresie ładowania. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, które ładowanie jest najlepsze dla Twojego pojazdu elektrycznego. Do wyboru są 4 różne tryby ładowania pojazdu elektrycznego. Tutaj przyjrzymy się wszystkim typom przenośnych ładowarek do samochodów elektrycznych i ułatwimy ich wybór!
Oczekuje się, że do 2030 r. liczba pojazdów elektrycznych na drogach wyniesie aż 140 milionów. Samochody elektryczne to przyszłość, jednak do tej pory nie ma wystarczającej infrastruktury ładowania, aby swobodnie można było się nimi poruszać po całym kraju. Obecnie posiadany samochód elektryczny możemy ładować na dwa sposoby. Pierwszy, to uzupełnianie baterii samochodu ze zwykłego gniazda 230V lub gniazda siłowego. Przynajmniej jedno z tych źródeł zasilania każdy posiada w swoim domu. Drugi sposób, to posługiwanie się publicznymi lub domowymi stacjami do ładowania EV. Montaż takich stacji powinien być wykonany przez wykwalifikowaną do tego ekipę, dlatego najprostszym rozwiązaniem są prezentowane w tym artykule ładowarki mobilne.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkCookie Policy
Kabel do ładowania hybrydy
Kabel do ładowania hybrydy jest niezbędnym akcesorium dla posiadaczy aut hybrydowych, które łączą w sobie zalety samochodów spalinowych oraz elektrycznych. Sam proces dostarczania energii ze źródeł zewnętrznych znajduje zastosowanie jedynie w przypadku napędów plug-in, ponieważ klasyczne hybrydy ładują się samodzielnie. Wiele kabli o parametrach odpowiednich dla tego typu samochodów znajdziesz w ofercie naszego sklepu internetowego EV Charge Plus.
Spis treści:
Zasady działania
Ładowanie akumulatora w hybrydzie
Zewnętrzne źródła prądu dla hybrydy
Jak umiejętnie wybrać?
Kompatybilność kabla i hybrydy
Specyfikacja kabla
Jak działa kabel do ładowania hybrydy?
Kabel do ładowania hybrydy znajduje zastosowanie w przypadku pojazdów z napędem typu plug-in. Od standardowych różnią się one sposobem dostarczania zasilania do jednostki elektrycznej. O ile klasyczna hybryda ładuje się samodzielnie poprzez odzysk energii kinetycznej w czasie zwalniania lub zjazdu ze wzniesienia oraz przekazanie jej do akumulatora, napęd plug-in pozwala również na doładowanie baterii z gniazdka. Po całkowitym uzupełnieniu energii taki pojazd będzie w stanie pokonać nawet 50-60 kilometrów oraz utrzymać zerową emisyjność na tym dystansie. Aby jednak przeprowadzić takie ładowanie, potrzebny jest specjalny kabel. Przydatne mogą okazać się również różne dodatkowe akcesoria.
Ładowanie akumulatora w hybrydzie
Akumulator hybrydy plug-in można naładować na kilka różnych sposobów. Metodą na dostarczenie energii do baterii jest zarówno zastosowanie ładowarki publicznej lub wallboxa, jak i skorzystanie z domowego gniazdka 230 V. Proces ładowania wygląda tak samo, jak w przypadku innych samochodów elektrycznych. Sama hybryda typu plug-in jest rozwiązaniem wyjątkowo praktycznym. Regularne ładowanie takiego auta np. w nocy pozwala na pokonywanie dystansu dziennego wyłącznie za pomocą energii elektrycznej. Wybierając się natomiast w dalszą podróż, kierowca nie musi dokładnie planować trasy z uwzględnieniem lokalizacji publicznych ładowarek. W przypadku utraty energii, w hybrydzie uruchamiany jest silnik spalinowy doładowujący jednostkę elektryczną. Jego praca zapewnia też moc niezbędną do jazdy.
Zewnętrzne źródła prądu dla hybrydy
Napęd typu plug-in pozwala na dostarczanie energii do akumulatora z zewnętrznych źródeł prądu, dlatego hybrydy zaprojektowane w takim systemie posiadają specjalne wtyczki. Na nadwoziu znajduje się odpowiednia klapa, pod którą dostępne jest dedykowane wejście. Hybrydy typu plug-in mają z reguły większy zasięg elektryczny, niż te pobierające energię wyłącznie z hamowania. Tego rodzaju auto można podłączyć do dowolnego gniazdka, dlatego nie musi być ładowane wyłącznie na specjalnych stacjach. Samo dostarczanie energii w taki sposób trwa dość długo, ze względu na dużą pojemność akumulatorów zamontowanych w hybrydach. Niemałe znaczenie dla efektywności tego procesu ma odpowiedni dobór kabla i adaptera.
Jak umiejętnie wybrać kabel do ładowania hybrydy?
Kabel do ładowania hybrydy posiada wtyki z obu stron. Producenci wyposażają swoje samochody w różne gniazda, jednak większość modeli europejskich korzysta z tego samego standardu. Najczęściej spotykane są wtyczki typu 2, przeznaczone do ładowania samochodu z gniazdek 230 V oraz ładowarek pozwalających na dostarczanie energii w akumulatorze prądem przemiennym – czyli miejskich stacji ładowania i wallboxów. Gniazda kompatybilne z tym standardem montuje się w większości hybryd plug-in, a także wielu autach elektrycznych. Wyróżnić można też wtyczki CCS, przeznaczone do ładowania prądem stałym. Występują one w kilku droższych modelach hybryd i aut elektrycznych. Kable typu 1 używane są natomiast głównie w pojazdach amerykańskich, japońskich oraz francuskich. Moc ich ładowania to jedynie 7,4 kW, podczas gdy kabel typu 2 osiąga nawet 22 kW. Wszystko to przekłada się na znacznie szybsze ładowanie hybrydy.
Kompatybilność kabla i hybrydy
Kabel zawsze powinien być odpowiednio dobrany do posiadanego modelu samochodu. Aby ocenić jego zgodność z hybrydą, należy dokładnie sprawdzić rodzaj wtyków. Obecnie niemal wszystkie europejskie samochody elektryczne korzystają z kabli typu 2, co można zweryfikować w specyfikacji technicznej. Przewody tego rodzaju mogą obsługiwać wszystkie trzy fazy, podczas gdy kable typu 1 przystosowane są jedynie do jednej fazy. W praktyce szybkość ładowania jest znacznie większa przy kablach typu 2. Nie każda hybryda będzie jednak w stanie wykorzystać docelowej mocy 22 kW, dlatego większa moc nie zawsze przyspiesza czas dostarczania energii. Warto więc zawsze zweryfikować maksymalną moc pojazdu, która jest wyrażana w amperach.
Specyfikacja kabla
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na kształt, długość i inne parametry kabli. Przewód tego typu może być zarówno spiralny, jak i prosty. Kable tego pierwszego typu są zwykle mniej elastyczne oraz krótsze. Proste przewody osiągają natomiast długości sięgające nawet 20 metrów, co podnosi wygodę manewrowania autem przy stacji ładowania. Duże znaczenie ma też moc kabla, którą trzeba dostosować do maksymalnej mocy pokładowej hybrydy plug-in. Zachęcamy do nawiązania kontaktu i odwiedzenia naszej strony internetowej.
Powiązane posty
Kabel do ładowania samochodu
Kabel do ładowania samochodu elektrycznego jest bardzo ważnym elementem pojazdu elektrycznego. Wielu kierowców elektryków jest zdezorientowanych odmiennymi rodzajami wtyczek kabli, ponieważ nie ma jednej uniwersalnej, która pasowałaby do wszystkich pojazdów elektrycznych czy stacji ładowania. Jest ona definiowana przez kraj, w którym się znajdujesz, pojazd, którym jeździsz, oraz rodzaj stacji ładowania, z której zamierzasz korzystać. Spis …
Ładowarka do auta elektrycznego
Ładowarka do auta elektrycznego to podstawowe akcesorium dla właścicieli takich samochodów. Za jego pomocą można wygodnie naładować pojazd w warunkach domowych, bez konieczności korzystania z ogólnodostępnych stacji publicznych. Posiadacze modeli elektrycznych mają do wyboru ładowarki stacjonarne, a także mobilne. Te drugie zyskują obecnie sporą popularność, ponieważ są w pełni przenośne, kompaktowe oraz wygodne w transporcie.
Ładowarki przenośne do samochodów elektrycznych
Ładowarka przenośna do samochodu elektrycznego to najlepsze rozwiązanie, gdy nie masz w domu stacji ładowania. Jeśli chodzi o ładowanie pojazdu elektrycznego, nie ma jednej ładowarki pasującej do wszystkich typów gniazd. Różne pojazdy elektryczne, a także konsumenci mają różne potrzeby w zakresie ładowania. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, które ładowanie jest najlepsze dla Twojego pojazdu elektrycznego. Do wyboru są 4 różne tryby ładowania pojazdu elektrycznego. Tutaj przyjrzymy się wszystkim typom przenośnych ładowarek do samochodów elektrycznych i ułatwimy ich wybór!
Oczekuje się, że do 2030 r. liczba pojazdów elektrycznych na drogach wyniesie aż 140 milionów. Samochody elektryczne to przyszłość, jednak do tej pory nie ma wystarczającej infrastruktury ładowania, aby swobodnie można było się nimi poruszać po całym kraju. Obecnie posiadany samochód elektryczny możemy ładować na dwa sposoby. Pierwszy, to uzupełnianie baterii samochodu ze zwykłego gniazda 230V lub gniazda siłowego. Przynajmniej jedno z tych źródeł zasilania każdy posiada w swoim domu. Drugi sposób, to posługiwanie się publicznymi lub domowymi stacjami do ładowania EV. Montaż takich stacji powinien być wykonany przez wykwalifikowaną do tego ekipę, dlatego najprostszym rozwiązaniem są prezentowane w tym artykule ładowarki mobilne.